El Diario de Jonás

diario

This work is shaped as a personal diary developped on interlazed fragments. For that it’s integrated by different episodes, linked from a certain subjectivity than the “diary” gender always suggests. Likewise, the understanding, the inverted commas or underlined, the monologue truncated on a word or the design or the linguistic gesture takes part of the expresive extrategies of the piece. Making it we have gone to the bottom of our memories, on a time of speed and forgetfulness. As a diary, it’s structure is given rather from the physical support -the diary- and from the graphy of the person that writes it. Here the graphy and what it’s written has an absolute relevance on different levels.

El Diario de Jonás

Esta obra toma la forma de un diario personal desarrollado en fragmentos entrelazados. Por eso está integrada por distintos episodios, ligados por una cierta subjetividad que el género “diario” siempre sugiere. Asimismo, el sobreentendido, el entrecomillado o subrayado, el monólogo truncado en una palabra o el diseño o el gesto lingüístico forman parte de las estrategias expresivas de la obra. Al realizarla hemos profundizado en nuestros recuerdos, en una poca de velocidad y desmemoria. Como diario, su estructura viene dada mas bien por el soporte físico -el diario- y por la grafía de la persona que lo escribe. Aquí la grafía y lo escrito tienen relevancia absoluta, a varios niveles.

year:1997

Authors: Concha Jerez / José Iges
players: Pilar Subirá (percussion), Pedro López (live electronics), Belma Martin (voice)