Live in Madrid

Concert registered in January 2012 by 2l2code
XVI International free improvisation Festival Hurta Cordel
http://www.lacasaencendida.es/en/node/2799

sound engineers
Ernesto Santana and Alvaro Muñoz

Merran Laginestra : voice, piano, computer

Pedro López: drums, invented instruments, computer

Image from the film “Stalker” by A. Tarkovsky

The originals files are in quadraphonic format. The mp3 stereo is only a version for evaluation.

 

Quadraphonic version

Part 1


 

Part 2


 

Part 3


 

Part 4


 

Nuestra tarea consiste en crear “ficciones”, es decir, reorganizar las relaciones entre lo que se hace y lo que se puede hacer. Alternativas posibles a lo que se ha dado en llamar la ficción dominante, que ahora parece reclamar la condición de ficción definitiva.

Buscamos un lenguaje libre de toda expresión, ritmo, melodía y armonía. Como en todas las dictaduras, las artes suelen ser utilizados para controlar las emociones de la población, hemos decidido liberar manifestaciones artísticas de cualquier tipo de emoción.Hemos trascendido la realidad física de la emoción y el sentimentalismo para crear una relación virtual simplificada en una experiencia digital.

¿Qué es más expresivo? Ruido blanco, C plana,un taladro neumático o una caja registradora de supermercado?

El contenido de este concierto ha sido probado y demostrado que cumple con los límites establecidos para dispositivos digitales de clase B, de conformidad con el párrafo 15 de la Norma AFCJZ.
Estos límites se han diseñado para proporcionar una protección razonable contra interferencias perjudiciales en una instalación residencial.

La mediasfera y las fuerzas del orden propagan e instalan, sin dificultad y con el consentimiento general de la población, la ficción definitiva, en todos los aspectos de nuestra existencia, homogeneizando nuestras aspiraciones, sueños y necesidades.

Este rendimiento genera, utiliza y puede irradiar energía radiactiva, si no se instala y utiliza de acuerdo con las instrucciones, y puede causar interferencias perjudiciales al comunicarse a través de la radio.Sin embargo, no hay garantía de que las interferencias no se produzcan en una instalación en particular.

En la actualidad se están reforzando los mecanismos semánticos de control.

El significado de la palabra “Arte” ha alcanzado niveles de ambigüedad tan extensos como palabras como “Libertad” o “Amor” que permiten a los Poderes fácticos usarlos en función de cualquier propósito que elijan. Y así pueden convertirse en instrumentos que nos sirvan para fortalecer el paradigma de la propiedad, la familia, el egoísmo o la ambición incontrolada.

Lo que antes se llamaba “semillas” ahora se llamará”Monsanto”
Lo que antes se llamaba “salud”, ahora se llamará”farmacia”
Lo que solía llamarse “soma” ahora se llamará”Prozac”.

English

Our task consists in creating “fictions”, that is to say, re-organizing the relationships between what one does and what one can do. Possible alternatives to what has come to be known as the dominant fiction, that now seems to reclaim the condition of the definitive fiction.

We are looking for a language free from all expression, rhythm, melody and harmony. As in all dictatorships, the arts are usually used to contol the emotions of the population, we have decided to free artistic manifestations of any type of emotion.We have transcended the physical reality of emotion and sentimentality to create a simplified,virtual relationship in a digital experience.

What is more expressive? White noise,C flat, a pneumatic drill or a supermarket till?

The contents of this concert have been tried and demonstrated to fulfil the limits established for digital devices in Class B,in conformity with Paragraph 15 from the Standard AFCJZ.
These limits have been designed to proportion a reasonable protection against harmful interferences in a residential installation.

The mediasphere and the forces of order propogate and install, without difficulty and with the general consent of the populace, the definitive fiction,in every aspect of our existence, homogenizing our aspirations,dreams and necessities.

This performance generates,uses and may radiate radioactive energy,if it is not installed and used according to the instructions,and it may cause harmful interference when comunicating through radio.However, there is no guarentee that the interferences are not produced in a particular installation.

At the present moment the semantic mechanisms of control are being reinforced.

The meaning of the word “Art” has reached such extensive levels of ambiguity equal to words such as “Freedom” or “Love” that allow the Powers-that-be to use them in function to whichever purpose they so choose. And so they can become instruments that serve us to strengthen the paradigm of property, family, egoism or uncontrolled ambition.

What used be to called “seeds” will now be called “Monsanto”
What used to be called “health”, will now be called “pharmacy”
What used to be called “soma” will now be called “Prozac”.

Goethe said: ” No one is more of a slave than he who thinks himself free without being so”